czwartek, 30 października 2014

Halloween Oracle

W związku z nadchodzącym Halloween (inaczej: Samhain, Dziady) chciałabym zaprezentować Wam talię o bardzo Halloweenowym motywie- Halloween Oracle.
Jest to talia autorstwa Stacey Demarco z ilustracjami Jimmy'ego Mantona wydana przez BlueAngel Publishing. Jedna z najnowszych talii w ofercie tego wydawnictwa.

Jej motyw główny to- jak już wspomniałam- Halloween. Mamy więc karty takie jak: Duch, Pająk, Szkielet, Czaszka ciemności, Wampir, Zombi, Wilkołak, Mumia, itd. Wbrew pozorom talia wcale nie jest jakaś mroczna, ponura, straszna, wręcz przeciwnie- jest bardzo zabawna, bardzo piękna, bardzo klimatyczna- ale nie w tym mrocznym klimacie. Zresztą typowo Halloween kojarzy się nam z przebierańcami, słodyczami, hasłem "cukierek albo psikus"- bardzo amerykańskie, prawda? Tyle że tradycje Halloween wcale nie wywodzą się z Ameryki- to święto ma korzenie anglosaskie. Ale o tym innym razem.

Powracając do samej talii- jest ona bardzo klimatyczna dlatego, że dobrze oddaje zarówno tą poważną i faktycznie nieco mroczną stronę Halloween, jak i tą zabawną, pełną radości i śmiechu.
Dla osób lubiących Halloween i oczywiście zajmujących się kartami talia Halloween Oracle na pewno będzie ciekawą propozycją. Mnie ona ujęła od pierwszego wejrzenia i teraz z niecierpliwością czekam, aż będę mogła się nią "pobawić". ;)

Kilka kart dla podglądu. 


2 komentarze:

  1. Bardzo jestem ciekawa wrażeń z wróżenia tymi kartami Karola :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niemniej niż Ty. ;) Na pewno je tu opiszę. :)

      Usuń

Masz ochotę podzielić się słowem? Zapraszam! :)