sobota, 28 lutego 2015

Nature's Whispers Oracle i Whispers of Love Oracle- recenzja

Postanowiłam napisać o tych dwóch taliach w jednym wpisie, ponieważ autorką obydwu jest Angela Hartfield, a ilustratorką- Josephine Wall. Są to więc talie w sumie bardzo do siebie podobne, zresztą z powodzeniem można by je pomieszać i stworzyć sobie w ten sposób jedną (dość grubą) talię z pięknymi obrazami Josephine Wall. No właśnie, oto jest powód, dla którego kupiłam te talie- ilustracje na kartach. Kiedy po raz pierwszy zetknęłam się z twórczością J. Wall, od razu mnie ona oczarowała. Nie tylko ze względu na piękno, ale przede wszystkim dlatego, że zachwycił mnie styl artystki. Wiele jej prac to jakby obraz w obrazie, tyle detali, tyle elementów... Nie jest to rutynowe, wręcz przeciwnie- bardzo niezwykłe (przynajmniej dla mnie).



Whispers of Love Oracle była u mnie pierwsza, posiadaczką Nature's Whispers Oracle stałam się dopiero kilka dni temu. Gdy tylko dowiedziałam się, że zostanie wydana druga talia z obrazami J. Wall, wiedziałam, że muszę ją mieć. No i mam. ;) I- nie ukrywam- jestem z tego powodu bardzo, bardzo szczęśliwa. Talia zawiera obrazy, które możemy zobaczyć w Earth Magic Oracle (autorstwa Stevena D. Farmera) oraz w Angel Therapy Oracle (autorstwa Doreen Virtue). Trudno powiedzieć, czy jest piękniejsza od Whispers of Love Oracle, aczkolwiek sam fakt, że nie ma ramek, dodaje jej pewnego uroku (o dziwo dla mnie- bo jednak nie jestem fanką talii bez ramek). Karty talii Nature's Whispers Oracle różnią się nieco jakością od Whispers of Love Oracle, aczkolwiek pudełko i książeczka wydane zostały bardzo podobnie. Obydwie talie są tej samej wielkości (i obydwie mają po 50 kart), więc można je ze sobą pomieszać- co zamierzam wkrótce zrobić. ;)

Warto wspomnieć, że Whispers of Love Oracle jest skoncentrowana na sferze miłosnej (choć oczywiście można to zupełnie zignorować i interpretować jedynie na podstawie obrazów na kartach), natomiast Nature's Whispers Oracle jest talią dość uniwersalną.

W obrazach Josephine Wall uwielbiam tą mnogość szczegółów, ponieważ gdy wylosuję tą samą kartę za którymś tam kolejnym razem, to podczas interpretacji w oczy może rzucić mi się zupełnie inny element, niż gdy wyciągnęłam tą kartę po raz pierwszy- niby nic takiego szczególnego, ale jeśli jakiś obraz ma tyle różnych elementów, tyle detali, to interpretacja staje się dużo ciekawsza (o czym zresztą wspomniałam w recenzji Tarota Illuminati). ;) Moje doświadczenia z tymi taliami były bardzo interesujące i bardzo przyjemne. Pracując z nimi można nieźle ćwiczyć intuicję i ogólnie doskonalić się w interpretowaniu kart. A przy tym raczyć oczy pięknymi obrazami...

Podsumowując: cudne talie z pięknymi, pełnymi szczegółów obrazami. Myślę, że naprawdę warto je mieć w swojej kolekcji. ;) Nie tylko cieszą oczy, ale doskonale nadają się do wróżb i rozkładów wszelakich.

Na koniec wkleję dla podglądu kilka kart z talii Whispers of Love Oracle.


Oraz kilka z Nature's Whispers Oracle.


Nature's Whispers Oracle można obejrzeć na TYM filmiku, a Whispers of Love Oracle- na TYM filmiku.

 POSTY, W KTÓRYCH PISAŁAM O TALIACH
-Moje ulubione, najczęściej używane talie (18.12.2015)
-Moje ulubione, najczęściej używane talie (14.02.2016)

2 komentarze:

  1. Życzę powodzenia w prowadzeniu tego fantastycznego bloga. Ach i och - tyle mogę powiedzieć. Talie piękne i aż chciałoby się je od razu kupić. Jak pracować z tego rodzaju kartami? Chyba nie widziałam, żeby ktokolwiek opisywał tego typu talie na polskich stronach. Widać, że blog jest prowadzony przez uduchowioną i bardzo inteligentną osobę. Moim marzeniem jest przeczytać na tym blogu jak zacząć pracować z tego typu kartami. Zresztą nawet jeżeli takie wpisy się nie pojawią to i tak będę wierną czytelniczką. Pozdrawiam serdecznie - Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ogromnie mi miło. :)
      Na pewno napiszę wkrótce co nieco na temat pracy z kartami- przy okazji trochę o samych kartach (ich rodzajach, różnych systemach, a jest tego sporo), ponieważ w sumie bez tego nie da się konkretnie pisać na ten temat. Mam tylko nadzieję, że uda mi się to "wyłożyć" w miarę przejrzyście. :)
      Takich wpisów na temat konkretnych talii będzie całkiem sporo, ponieważ to moja ogromna pasja i chcę się nią dzielić z innymi, szczególnie właśnie dlatego, że w naszych stronach te wszystkie rozmaite talie są raczej mało popularne- a szkoda, bo są naprawdę warte uwagi. Z wielu względów, o czym również napiszę.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Masz ochotę podzielić się słowem? Zapraszam! :)