sobota, 14 marca 2015

Praca z kartami i co nieco o różnych rodzajach talii dywinacyjnych (cz. 5) ROZKŁAD NA PRACĘ Z TALIĄ

W tej części chciałabym zaprezentować Wam bardzo fajny rozkład, który idealnie nadaje się jako pierwszy do wypróbowania z nową talią. Rozkład ten nazywa się po prostu "rozkład na nową talię" albo "rozkład na pracę z nową talią". Oczywiście można go stosować nie tylko z nową talią. Możemy potraktować go jako pewnego rodzaju wywiad z talią.

Oto znaczenie poszczególnych pozycji w rozkładzie:
1. Opowiedz mi coś o sobie. Co jest twoją najważniejszą cechą?
2. Jakie są twoje mocne strony/zalety?
3. Gdzie leżą i jakie są twoje ograniczenia?
4. Czego się nauczę pracując z tobą/czego mnie nauczysz?
5. W jaki najlepszy możliwy sposób mogę uczyć się od ciebie i z tobą współpracować?
6. Jaki będzie wynik naszej współpracy?


Wyciągając karty na kolejne pozycje możemy zadawać naszej talii te pytania, możemy też sformułować to np. w taki sposób:
1. Główne cechy talii
2. Mocne strony talii
3. Ograniczenia talii 
4. Nauka jaka dla mnie wypłynie z pracy z talią
5. Rada, jak pracować z talią
6. Wynik współpracy

Jest to naprawdę świetny rozkład na głębsze poznanie talii, jej energii, "charakteru". Przy okazji otrzymujemy w ten sposób coś w rodzaju wizytówki talii. Warto zapisać sobie wykonany już daną talią rozkład, ponieważ daje on nam wartościowe informacje o niej i dobrze by było od czasu do czasu do niego wracać- być może okaże się, że dopiszemy coś, czego wcześniej nie widzieliśmy, itp.
Rozkład ten możemy zastosować z każdego rodzaju talią (tzn. z talią tarota, talią runiczną, talią lenormand, talią kipper, talią ogham, itd).
Szczególnie polecam wykonać go z talią, z którą mamy problemy, z którą nie możemy złapać tego połączenia energetycznego. Jest to rozkład, który potrafi nam pomóc przełamać bariery, otworzyć nas na konkretną talię... lub stwierdzić, że to jednak nie jest odpowiednia talia dla nas.

Interpretując ten rozkład dobrze by było pamiętać, żeby interpretować karty w zależności od talii. Np. w przypadku tarota wiele osób ma tendencję do interpretowania wg tzw. klucza Tarota Rider-Waite'a, nawet jeżeli talia, której używają, odchodzi od tego klucza bardzo mocno. Oczywiście tyczy się to wszystkich rozkładów, jednak myślę, że dobrze by było zaznaczyć to właśnie przy tym rozkładzie.


PRZYKŁADOWA INTERPRETACJA ROZKŁADU
Do zaprezentowania "sposobu działania" tego rozkładu użyłam talii Soul Cards (konkretnie połączonych Soul Cards 1 z Soul Cards 2). Rozkład wykonałam z intencją aby przekazać ogólnie, jaką talią są Soul Cards- nie dla mnie, nie dla kogoś, tylko tak ogólnie- niejako "talia o sobie opowiada".

1. Główne cechy talii- pomaga wyjść poza ograniczenia, uwolnić siebie, swój umysł, swoje zdolności. Daje oparcie, ale nie ogranicza. Zachęca nas do obserwacji. Jest świetna do pracy nad sobą, nad rozwojem osobistym i duchowym. Jest w niej równowaga pomiędzy światłem i cieniem. Jest w niej pewnego rodzaju ciepło- to przyjazna talia, o przyjaznej energii zachęcającej do pracy z nią.



2. Mocne strony talii- kreatywność. Ta talia bardzo rozwija kreatywność, kreatywne widzenie. Pomaga wyostrzyć szósty zmysł, a także znaleźć w sobie naturalną równowagę pomiędzy pierwiastkiem ludzkim i pierwiastkiem zwierzęcym, pomiędzy człowiekiem a naturą. Mocno wyostrza nasze zdolności jasnorozpoznawania, wyczula na energie, otwiera nas na odkrycie w sobie naszych naturalnych- lecz zatraconych gdzieś w drodze rozwoju cywilizacji- zdolności.


3. Ograniczenia talii- te karty nie mają ograniczeń. Jedynie człowiek może się ograniczać w pracy z nimi. Zależy, czy damy się porwać tym kartom, czy zaufamy sobie, czy "pójdziemy w stronę światła"- jasności, prawdy- czy też zostaniemy w ciemności, w jaskini. Czy starczy nam odwagi, by zmierzyć się ze sobą, ze swoim umysłem...


4. Nauka jaka dla mnie wypłynie z pracy z talią- przede wszystkim: zdolności jasnorozpoznawania to zupełnie naturalne zdolności, to coś, co ma, co potrafi każdy człowiek. Tylko musi sobie przypomnieć...
Mikrokosmos i makrokosmos; kreowanie własnej rzeczywistości, wpływ umysłu na nasze życie, nasza moc, potęga, jaką mamy, by kierować swoim losem; ta talia- tzn. praca z nią- po prostu rozwija. Cudnie działa na nas. I dla każdego niesie nieco inną naukę, nieco inną wiedzę, nieco inny dar.
Umysł nie będzie nam przeszkadzał. Osiągniemy harmonię pomiędzy umysłem, a zdolnościami jasnorozpoznawania- co oczywiście ułatwi nam pracę z kartami w ogóle, interpretowanie ich.


5. Rada, jak pracować z talią- otworzyć się, nie bać się, dać się ponieść. Krótko mówiąc: samo się zadzieje co trzeba, tylko daj na to pozwolenie.


6. Wynik współpracy- piękny rozwój. Znalezienie balansu pomiędzy swoją jasną i ciemną stroną. "Człowiek oświecony".



ZOBACZ TEŻ:

3 komentarze:

  1. Wow! Jestem po wrażeniem ! Talia naprawdę świetna - ale w Twoich rękach wszystkie talie stają się cudowne.
    Mam już Oracle of the Dragonfae i wiesz co - oniemiałam z wrażenia. Są naprawdę wyjątkowe. Sama grafika porusza, reszty nie wspomnę. Bardzo się cieszę, że dzięki Tobie zdecydowałam się na nie (po wielu latach). Oj, teraz chyba pora zapolować na
    Soul Cards . Tylko czy do mnie tak ładnie przemówią? Dziękuję za te interpretacje :)
    Pozdrawiam serdecznie - Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło, że mogłam zainspirować Cię do zakupu. ;) Jestem przekonana, że również z Soul Cards złapiesz połączenie- ta talia jest naprawdę niesamowita i szczerze bym się zdziwiła, gdyby znalazł się ktoś, kto nie potrafi z niej nic wyczytać. Nie jest to może najłatwiejsza talia (a w każdym razie z pewnością może stwarzać takie pozory), ale bardzo dobrze działa na nasze zdolności, pomaga je rozwijać... No i ma kilka innych zalet, ale co tam będę się rozpisywać. ;)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Dzięki:)
    Przesyłam buziaczki i dalej się napalam - hehe.

    OdpowiedzUsuń

Masz ochotę podzielić się słowem? Zapraszam! :)