sobota, 16 maja 2015

Surrealistyczny Tarot

Natknęłam się na tę talię zupełnie przypadkiem podczas przeglądania galerii. Zaczęłam przyglądać się kolejnym kartom, analizować je w odniesieniu do tarotowego znaczenia... I muszę stwierdzić, że jest w tej talii coś, co mnie przyciąga. Zupełnie nie mam pojęcia, co to jest, ale... Po prostu nie mogę o niej zapomnieć. Zaintrygowała mnie ona od samego początku, gdy ją poznałam. Ma w sobie i groteskę i pewien mrok i humor... Jest bardzo oryginalna. Nie wiem, czy można ją kupić i choć na razie mówię jej: "raczej nie", to kto wie- być może, być może...

W każdym razie- postanowiłam napisać o niej na blogu, podzielić się nią niejako... Bo jest ciekawa i- przynajmniej moim zdaniem- warta uwagi. Choć niektórzy powiedzieliby, że nie ma ona nic wspólnego z tarotem... Tak czy siak- poniżej kilka kart.

Głupiec
Rydwan
Umiarkowanie
Księżyc
As buław
2 buław
Rycerz buław
As kielichów
4 kielichów
6 kielichów
Paź kielichów
5 mieczy
10 mieczy
Król mieczy
2 monet
7 monet
8 monet
10 monet
Paź monet
Królowa monet
Tutaj można obejrzeć całą talię.

3 komentarze:

  1. Oj. Komentarz, który przed chwilą napisałem, jakoś dziwnie się zachował. No, ale może się nie usunął. :))

    LM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, jednak się usunął. :(

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że coś może być nie tak, bo to samo właśnie stało się pod innym postem. :(

      W każdym razie, napiszę jeszcze raz:

      Ta talia zdecydowanie ma w sobie coś "przyciągającego". Wydaje mi się, że będzie szczególnie dobra dla ludzi kochających abstrakcyjną i surrealistyczną sztukę i lubiących szukać zawartych w jej symbolice przesłań i wiedzy. Właśnie dlatego doceniam też każdą talię Tarota, która wnosi coś nowego w zrozumienie symboliki znanej nam z tradycyjnego RWS.

      Choć tak właściwie, to nawet z jedną talią można by sporo osiągnąć (ostatecznie, liczba i rodzaj przesłań, jakie karty mogą nam dać, jest nieograniczona, prawda?). Ale jednak jestem zwolennikiem sięgania do różnych talii, odkrywania ich mądrości i wiedzy, jaką przekazuje nam autor i artysta. :)

      LM

      Usuń

Masz ochotę podzielić się słowem? Zapraszam! :)