środa, 27 stycznia 2016

Urban Tarot- recenzja


W A Ż N E: NOTKA UZUPEŁNIAJĄCA.

.
.
.





Wczoraj wyciągnęłam dwie karty z zapytaniem: "co wydarzy się w ciągu kolejnej godziny?". Otrzymałam 7 buław i Rycerza kielichów, co zinterpretowałam jako kłótnię, bronienie swoich racji- przy jedzeniu (ale nie takim typowym rodzinnym posiłku- po prostu: ja sobie siadam gdzieś tam w kuchni, na stołku i samotnie jem- no, prawie samotnie, bo właśnie była tam jedna osoba, z którą sobie rozmawiałam w tym czasie; tak więc z takim właśnie rodzajem posiłku skojarzyła się mi karta Rycerza kielichów). No i rzeczywiście, to właśnie się stało. Cóż, mój umysł działa sprawnie. ;)

Tak, bo to nie talia działa, daje nam przesłania, "przemawia do nas", tylko NASZ UMYSŁ działa, zdobywa treści, odbiera.


Głupiec
Jedna z najjaśniejszych wizualnie kart w tej talii (a może i nawet najjaśniejsza). No i wspaniale przedstawia Głupca- jest to uczucie wolności, samowoli, braku ograniczeń, władzy nad swoim losem, tej siły tarotowego Głupca; a poza tym niesamowicie pokazano tu żywioł powietrza (który karcie Głupca został przypisany).
Jestem panem swego losu, cały świat mam u swych stóp.
Wszystko dla mnie jest możliwe, nawet tam, gdzie nie ma dróg. ;)
(Albo "Nie ma dla mnie żadnych granic, pójdę tam gdzie nie ma dróg"- też by pasowało.)

Żywioł: powietrze (ogólny klimat karty).

Kapłanka
Ta piękna, inna strona codziennego życia- gdy podczas relaksu w wannie (aromatyczna kąpiel czarownicy, heh) odpływamy w podróż po zakątkach naszego umysłu...

Żywioł: woda (kąpiel).

Rydwan
Oczywiście współczesny rydwan to samochód. A w tej karcie pięknie widać to dążenie do celu, wolę dążenia naprzód, niezłomność w podróży do celu. Jedynie zastanawia mnie ten słup stojący na drodze- bo wskazywałby na to, że pojazd stoi w miejscu... W każdym razie nawet jeśli nie ma ruchu pt. "jedziemy", to i tak wiatr we włosach tańczy.

Żywioł: woda (deszcz).

Umiarkowanie
Ziemski anioł, który tworzy 
namaluje nam ten świat.
Każdy w nowych barwach ujrzy
to, co szare jest od lat.

Żywioł: ogień.

Gwiazda
Urocza gwiazdka w świecie amerykańskich ulic.
Woda płynie strumieniami
mokra, zimna- niczym lód.
Gwiazda idzie chodnikami,
Wodnik czyni tutaj cud.

Żywioł: woda.

Świat
No i tu świetnie by pasowało to, co napisałam przy karcie Głupca:
Jestem panią swego losu, cały świat mam u swych stóp.
Wszystko dla mnie jest możliwe, nawet tam, gdzie nie ma dróg.
Co też bardzo fajnie podkreśla pewną spójność i zależność tych dwóch kart.

Żywioł: ziemia (skalna półka).

Muszę przyznać, że dwór kielichów jest moim ulubionym w tej talii. Bardzo lubię klimat tych obrazów.

As kielichów

2 kielichów
Uczucie kwitnie- bardzo mi się podoba sposób w jaki autor poukrywał symbole na tej karcie- kwiat lotosu w logo firmy i padające na dłonie postaci światło układające się w kształt serca.

3 kielichów
Radość, zabawa, świętowanie (może to Nowy Rok?)- fantastycznie pokazana atmosfera właściwa tej karcie, jeśli się odnosić do typowego tarotowego znaczenia 3 kielichów.

4 kielichów
Mleko i ciasteczka- czego chcieć więcej?
Mężczyzna po lewej nosi wisiorek- symbol znaku Raka (przypisanego tej karcie).

9 kielichów
Weekendowa wycieczka gdzieś nad jezioro (lub rzekę) i rodzinny piknik; teraz, już po jedzeniu, rodzina spędza wspólnie te piękne chwile rozmawiając, bawiąc się, a to wszystko w akompaniamencie zachodu słońca.

10 kielichów
Radość, wspólne świętowanie na ulicach miasta; tolerancja; wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną, miłość to miłość.

Paź kielichów
Uwielbiam artyzm, twórczość, pasję, kreatywność tego Pazia kielichów. Świetnie pokazano tu, że sztuka, tworzenie jest całym światem dla tej osoby.

Żywioł: ziemia (symbol żywiołu na jednej z kartek przyczepionych do ściany; pomieszczenie znajduje się pod ziemią).

Rycerz kielichów
Bardzo fajnie pasuje do Rycerza kielichów- przypomina mi to jakiś bar... Pogawędka przy drinkach. 

Żywioł: ogień (motyw płomieni za mężczyzną).

Królowa kielichów
Zalało lokal (może to i nawet powódź)... No cóż, Królowa kielichów to najbardziej wodna karta wśród kart dworskich.

Żywioł: woda (zalane pomieszczenie).

Król kielichów
Uwielbiam. Na oparciach foteli mamy symbole żywiołu powietrza- czyli żywiołu Królów w tarocie. Król kielichów myśli, opracowuje projekt, plan, a potem pracuje nad nim, by doprowadzić go do jak największej perfekcji- już w ostatecznej formie, czyli materializacji tego projektu.

Żywioł: powietrze (zaznaczenie głowy- myśli- poprzez biały wir; symbole żywiołu na oparciach foteli).

8 monet
Precyzja działania; zegarmistrz. 

9 monet
Samotny relaks w basenie- cały świat nie istnieje, teraz jestem tylko ja... i spokój.

Królowa monet
Królowa monet na tej karcie faktycznie jest królową- jakiejś imprezy. 

Żywioł: woda (symbol żywiołu na torebce kobiety).

Paź monet
Uwielbiam tego Pazia monet- to taki "domowiec" wśród "podwórkowców".

Żywioł: ziemia (trzy wykonane z gliny koła zawieszone pod oknem).

5 buław
Starcie. Walka. Konkurencja, pragnienie wygranej.

6 buław
Zwycięstwo.

7 buław
Strajk- odwaga, by wyjść na ulice i wyrazić swoją opinię.

8 buław
Świetna 8 buław- taka szybka, dynamiczna, pełna energii; bardzo mocna, mocno oddziałująca na wyobraźnię.

10 buław
Opresja- bardzo łatwo można zrozumieć sens tej karty, gdy ma się przed oczami taki obraz.

Rycerz buław
Taki Rycerz buław- we współczesnym wydaniu.

Żywioł: ogień (tutaj trochę trudno znaleźć konkretne odniesienie do tego żywiołu- chyba że ogólna kolorystyka obrazu i ogólny jego klimat).

Król buław
Prezenter telewizyjny (o, i od razu mamy zawód dla tej karty)- ktoś, kto skupia uwagę, kieruje uwagą. Uwielbiam tego Króla buław- rzucił mi się w oczy przy przeglądaniu talii i uważam, że jest genialny.

Żywioł: powietrze (ogólna kolorystyka- przeważa błękit; ma jednak asystę czerwieni i brązu- zaznaczenie żywiołu ognia, w końcu to dwór buław).

As mieczy
Przywodzi mi na myśl Asa pik w kartach klasycznych- urzędy, papierki, dokumenty; prawo. Tu mamy jeszcze podróże (samolot w górnej części karty).

5 mieczy
Nie znam się na grach karcianych, ale ten wizerunek najprawdopodobniej (biorąc pod uwagę typowe znaczenie 5 mieczy) przedstawia przegraną.

Paź mieczy
Paź mieczy jako głosiciel, jako przewodnik rebeliantów, jako Ten w tłumie.

Żywioł: ziemia (ogólny klimat, kolorystyka obrazu- kolory ziemi: zieleń, żółć, brąz; symbol żywiołu na podeście).


Cała talia TU.


.
.
.

Btw, polecam TEN POST 
– taki "ostateczny przewodnik po interpretowaniu" (między innymi kart).
Trochę przydługi, ale po lekturze żadna talia 
(czy cokolwiek innego) 
nie będzie wam już problemem przy interpretacji. 
 
.
.
.

2 komentarze:

  1. piękna talia kart!!! tylko pytanie. gdzie można ją kupić?? szukam ale kurczę nigdzie nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to talia wydana samodzielnie przez autora, więc kupić ją można chyba jedynie bezpośrednio od autora, o tu: http://www.robinscottart.com/shop/

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Masz ochotę podzielić się słowem? Zapraszam! :)